25 oktober 2007

"bedshaped" - keane

ja, jag far val lov att tacka p. for att, pa min uppmaning, ha mejlat en skiva med gruppen keane till mej. efter att ha transporterat musiken i usb-minnet har jag den nu i min dator.
...och jag har upptackt en ny favvolat... "bedshaped" med nyss namnda grupp.
har lyssnat pa den pa repeat minst 35 ggr nu (faktiskt inte en overdrift!!!).
vacker.

var och kopte biljetter till machu picchu forut.
tar mej med buss el likn. till ollantaytambo - ett stalle narmare mp an cusco. finns en del ruiner att titta pa dar.
lordag kvall tar jag taget till mp och overnattar i aguas calientes (som alltsa ar "staden" alldeles nedanfor mp). har sen sondag pa mej att besoka mp innan taget gar tillbaks till ollantaytambo pa mandag morron kl FEM...

fortsatter sen samma dag norrut, mot quillabamba och ivochote/djungeln... finns typ ingen information om denna obygd, sa det blir spannande. vet inte alls var jag hamnar eller pa vilket satt.
huvudsaken ar att jag slipper andra turister sa att jag ar utlamnad till spanskan!
vagrar prata engelska!!! vill inte ens hora engelska!
forresten, lite info har jag hittat och jag tror nog det blir att jag forsoker ta mej till detta stalle - sabeti lodge - om det gar (har fatt valdigt invecklade instruktioner direkt fran sjalva stallet. det verkar inte alltfor enkelt att ta sig dit... precis som i la balsa kravs det nog en del tur for att det ska flyta pa!)

annars idag... inte sa mycket, som vanligt.
shoppat lite - gra, med stora maskor stickad poncho samt en halsduk ocksa stickad med stooora maskor. ett halsband ocksa, silver. ar lite trott pa dom har "backpackerhalsbanden" med traparlor och sa.
sen inkop av jordgubbar (10 kr kilot :)) och sa en cappuccino pa en cafébalkong ovanfor torget.
alskar att sitta dar och bara glo pa allt folk som passerar nedanfor.

och sa ringde jag hem (foraldrar) idag, men ingen svarade. ringde istallet makk och vi pratade i 58 minuter. dyrt? nej! kostade 23 soles = 50 kr. inte farligt!!! och ljudet ar hur bra som helst, som att vi satt i samma stad och pratade! (r. - tankte ringa dej, men det stamde inte med tiden liksom, och mobilt ar val lite dyrare. en annan dag!)

Inga kommentarer: