07 september 2007

para anamaría: el pingüino


pingvinen - ¡el gato más lindo del mundo! :)

6 kommentarer:

Sara sa...

Jag är ingen kattperson överhuvudtaget, men oj vad fin han är!

Anonym sa...

Mjau,mjau!
Det är Pingen som talar: Jag lovar att jag trivs på detta ställe. jag är inte alls lika skygg som tidigare, vågar faktiskt gå runt dammen, springa på gräsmattan o sitta på en bänk utanför huset.Igår tog jag också en tur över vägen för att kolla in sommarstället. Jag kommer faktiskt in när de ropar på mig för jag är ju hungrig när kl är omkr 17-18.Jag väcker förståss mormor lite för tidigt på morgonen, 04-05, men hon tycker det går bra.Undrar hur det är att vara katt där du är?
Det låter trevligt på resan, ha det så bra.
Puss, puss från Pingeling

Sara sa...

s: egentligen ar han inte speciellt fin, eller, alltsa, for MEJ ar han ju finast i varlden, men han har hangmage, svankrygg och ar kobent... :)

Anonym sa...

Hej Sara!

Verkar ju vara här alla hänger (även Ping) så jag måste väl också ansluta.

Här i Uppsala har två skolveckor redan passerat vilket so far känts riktigt bra. Var i Rimsbo förra helgen utan Pingvinen som ju alltid brukat sitta och vänta på oss utanför hålet. Var istället bjudna till Conny och Eva på drink så vi var inte helt ensamma.

Väldigt roligt att kunna följa dig på resan, men från en ordmärkare till en annan... Kan man verkligen skriva "jorden runtresa"? Är inte jordenrunt resa att föredra?

Anonym sa...

Vilken fin bild på Ping! Är det du som har tagit den?

Sara sa...

lisa: conny och eva pa DRINK... hembrant och ljummen cola ar ju iofs kanske riktigt gott. NOT.
och NEJ - det gar INTE for sig att skriva jordenrunt resa!!! nej nej nej!
man aker ju 'jorden runt' och inte jordenrunt. man maste koppla pa 'resa' pa 'runt', sorry...
det glader mej emellertid att det ar nagon som overhuvudtaget reflekterar over dylika saker!!

leaves: ja, det ar jag... forstas... fast den ar gammal nu. det var makkan som skickade den haromdan, och jag hade lovat min spansklararinna att lagga ut en bild pa 'el pingüino' eftersom vi har pratat mycket om honom.