02 juli 2007

min rutt på bild


de olika prickarna är alltså de städer jag flyger till/från med början stockholm - quito.
de blåa ingår i min "ordinarie" jorden runtbiljett, medan de lila är såna jag tänkt köpa till, utanför den "riktiga" biljetten.
-
t.ex. ville jag till tasmanien och kunde ha tagit mej dit/tillbaks från sydney "i" jorden runtbiljetten, men det kändes väldigt onödigt att slösa bort två valfria flygsträckor i australien på en så närliggande destination som just tasmanien.
med motsvarande ryanair kan man flyga sydney - hobart (tasmanien alltså) t.o.r. för ungefär 1300:-.
"la" mina två flygningar på sydney - perth - cairns istället!
-
ska skriva mer om hur en "äkta" jorden runtbiljett funkar nån dag. det är flygallianser, s.k. mileage m.m. som man har att ta hänsyn till.
nu back to work. suck.

4 kommentarer:

Peter Madison sa...

ojoj...vilken resa, lite avis är jag nog allt! Hmm..jag noterar två stopp i Japan...uhh...hur ska det gå då? ;)

Sara sa...

hur jag ska överleva japan, det vill jag helst inte tänka på.
verkligen att utmana ödet.

Peter Madison sa...

heh...jag har tänkt på det där om din "fobi" för japan i allmänhet och japaner i synnerhet. De är faktiskt lite läskiga...haha...

Sara sa...

jamen just den här superprydliga ytan, och så under denna yta pågår en massa MÖRKA saker - gruppsjälvmord och helperversa sexgrejer.
nä, otäckt är vad det är!